voorbeeld sollicitatiebrief zorg

voorbeeld sollicitatiebrief alle zorg

[Jouw naam]
[Adres]
[Postcode] en [Woonplaats]

[Naam bedrijf]
Ter attentie van [contactpersoon of naam afdeling]
[Adres bedrijf]
[Postcode] en [Woonplaats]

[Plaatsnaam], [datum]

Betreft: vacature

Geachte heer/mevrouw [naam contactpersoon],

Naar aanleiding van uw advertentie op de website [naam website] solliciteer ik hierbij naar de functie van [functienaam].

Na het afronden van mijn [opleiding], werk ik nu [jaren werkervaring] als [huidige functie] bij [naam bedrijf]. Ik ben verantwoordelijk voor [beschrijf twee of meerdere relevante werkzaamheden]. Daarnaast [heb ik ervaring opgedaan / ben ik ook betrokken / adviseer ik / werk ik samen met] [beschrijving taak of activiteit]. Ondanks het feit dat ik het in mijn huidige functie nog erg naar mijn zin heb wil ik mijn blikveld verruimen.

In mijn huidige werk heb ik ervaren hoe ik mijn [enthousiasme] en [communicatieve] vaardigheden kan inzetten in mijn werk. Een positieve houding en inlevingsvermogen in de behoeftes van [klanten / managers / patiĆ«nten / collega’s] is, heb ik gemerkt, een belangrijk aspect om het werk succesvol uit te voeren. Deze ervaring kan ik inzetten bij uw bedrijf.

Tenslotte beschik ik over goede [sociale / creatieve / kwaliteitsgerichte] en [contactuele / oplossingsgerichte / praktische] eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.

Graag overtuig ik u van mijn kwaliteiten in een gesprek waarbij ik deze brief en mijn CV verder toe kan lichten.

Met vriendelijke groet,

[Handtekening]

[Jouw naam]

Bijlage: curriculum vitae